Cases

  • host
  • hostess
  • conference assistant
  • hospitality vrijwilligers
  • promotieteam
  • receptioniste
  • suppoost
  • gastvrouw
  • gastheer
  • hospitality assistant
  • teamleider
  • event manager
  • event organiser
  • training & advies

Kronenburg Hospitality & Event Staff heeft sinds 1991 brede ervaring opgedaan op het gebied van Hospitality & Support. Van internationale events, officiële gouvernementele ceremonies,  beurzen, congressen tot promotiecampagnes en trainingen. Altijd maatwerk daar kunt u van op aan. Voor een eerste impressie van de mogelijkheden presenteren wij hieronder een kleine selectie van opdrachten.

Landelijke bijeenkomsten
Hosts & Hostesses

Tegelijkertijd op verschillende evenementen locaties in Nederland een representatief ontvangst & registratie team verzorgen ter ondersteuning van de lokale event teams, dat is de opdracht die wij ontvingen. De events vonden plaats op locaties verspreid door het hele land. Van Groningen tot Maastricht en van Arnhem tot Rotterdam. 44 Hosts en Hostesses werden ingezet om op de verschillende locaties de deelnemers te ontvangen, te registeren en door te verwijzen. Het zorgde voor een vlekkeloos verloop van de dag. Het continue meedenken om binnen budget te blijven en ook het uitdenken van een complex logistiek plan voor medewerkers, kleding & vervoer maakten deze opdracht niet alleen super nationaal maar ook erg veelzijdig!

De opdrachtgever: "Mijn collega's waren allemaal zeer te spreken over de teams. Fijn dat jullie zo flexibel waren in de voorbereiding!"

Europees Voorzitterschap EU
Conference Assistants & Delegation Liaison Officers

Als hospitality partner van de Centrale Projectorganisatie EU van het Ministerie van Buitenlandse Zaken was Kronenburg verantwoordelijk voor de algehele coördinatie, werving, selectie, opleiding, protocol training en inzet van een team van 85 Hosts & Hostesses en Delegation Liaison Officers. Nationale en internationale hoogwaardigheidsbekleders werden met alle egards ontvangen en begeleid bij ruim 150 formele en informele raden en bijeenkomsten.

De opdrachtgever: "Wij hebben alom complimenten gekregen vanuit zowel binnen- als buitenland. Deze komen ook op conto van alle hosts en hostesses die op een zeer professionele en verzorgde manier de gasten begeleidden en te woord stonden. Nederland heeft een prachtig visitekaartje afgegeven. Ik zeg u nogmaals veel dank voor uw zeer gewaardeerde steun daarbij."

 

Beurzen & Events
Hostesses & Runners

Voor Jacobs Douwe Egberts verzorgt Kronenburg tijdens BtoB- en consumentenbeurzen en events altijd een aansprekend, enthousiast en gedreven team van hosts, hostesses en runners. Omdat iedere beurs en event een zeer eigen profiel van bezoekers heeft, is de opdracht aan ons om hier bij de samenstelling van het team steeds rekening mee te houden zodat niet alleen het profiel, maar ook de uitstraling en de styling van het team geheel in lijn is met het thema van de desbetreffende beurs of evenement. Zo is het een groot verschil of we op een BtoB beurs aan het werk gaan of bij een festival. Variërend van zakelijk formeel tot fris en hip maar altijd zorgen wij voor een team met een hoog en professioneel service niveau!

De opdrachtgever: "Weer een goed team passend bij het karakter van de beurs. Leuke jongens en meisjes, we zien ze allemaal graag bij de volgende editie!"

 

Zakelijke arrangementen Soldaat van Oranje
Ontvangen en Begeleiden van gasten

Een vast team van ongeveer 15 gastvrouwen en gastheren (incl. teamleider) verzorgen iedere week de VIP ontvangst en begeleiding van de zakelijk genodigden bij Soldaat van Oranje. De langst lopende musicalproductie in Nederland. Door de op maat samengestelde arrangementen is iedere ontvangst uniek en zorgen de hosts en hostesses voor een vlekkeloos verloop van de avond. Van ticket plus tot diner arrangement desgewenst met gezellige nazit, iedere avond is even bijzonder.

De opdrachtgever: Mede dankzij jullie is de productie gisteren tot in de kleinste details fantastisch verlopen! Het team heeft de gasten, BN-ers, pers cast & crew fantastisch ontvangen, begeleid en verzorgd. En wat hebben ze het geweldig gedaan onstage tijdens het slotapplaus. Wat een top team! Jullie mogen trots zijn, ik kan jullie vertellen dat ik het in ieder geval ben!

 

Promotie Campagne Gemeente Den Haag
Promotieteam

Ter introductie van het nieuwe fietsenbeleid in Scheveningen en de binnenstad van Den Haag werd Kronenburg gevraagd om een enthousiast Promotieteam samen te stellen om bewoners en bezoekers van Scheveningen en Den Haag te attenderen op het nieuwe fietsenbeleid en gratis stallingen. Kronenburg zorgde voor de planning, logistiek en evaluatie. Gekleed in sportieve bodywarmers, op de drukke momenten in de stad, op de boulevard en tijdens koopavonden werden passanten en fietsers proactief en vriendelijk door ons Promotieteam benaderd en te woord gestaan. Promotiemateriaal werd verspreid, vragen werden beantwoord en meer dan 100.000 fietsenhangers, bikeys, zadelhoesjes en flesjes water werden uitgedeeld.

De opdrachtgever: "Het werkt! De stallingen zitten nu vol. Echt super gedaan, dankjewel voor jullie inzet en enthousiasme!"

Conferentie van de Associatie van Europese Senaten
Delegation Liaison Officers

Als hospitality en organisatie partner was Kronenburg, naast het verzorgen van de Delegation Liaison Officers, hosts, hostesses, hotel- en airport coördinatoren ook verantwoorlijk voor de logistiek, registratie, contacten met de hotels, Europese senaten, ambassades, en het opstellen van het draaiboek.

Om te zorgen voor een vlekkeloze ontvangst en begeleiding van de 15 Europese delegaties in de Eerste Kamer, Ridderzaal en Mauritshuis, waren talenkennis, ervaring op het gebied van protocol en begeleiding van nationale en internationale hoogwaardigheidsbekleders uitgangspunt bij de selectie van de Liaison Officers. Training en informatie voorziening, zowel algemeen als delegatie specifiek, speelden een belangrijke rol in de voorbereiding van het team en een perfecte uitvoering op de ontvangst- en conferentiedag.

Aandeelhoudersvergadering
Vast team ervaren Gastvrouwen en Gastheren

Ten behoeve van de ontvangst van de aandeelhouders verzorgt Kronenburg jaarlijks een uitgebalanceerd team van ruim 20 gastheren en gastvrouwen onder leiding van 2 ervaren teamleidsters. Zij zijn verantwoordelijk voor de ontvangst en begeleiding van de aandeelhouders, het openhouden van deuren en het uitdelen van headsets, maar zijn ook in de zaal aanwezig om te assisteren bij de placering, het in goede banen leiden van de stemprocedure en het noteren van de vragen die uit de zaal komen. Het team bestaat altijd uit een combinatie van ervaren vaste gezichten & nieuwe aanwinsten. Een gedetailleerde briefing, uitgebreid draaiboek en training ter plaatse zorgen voor de juiste voorbereiding op de werkzaamheden en geolied verloop van de vergadering.

Onze opdrachtgever:"Geïnteresseerd, vriendelijk en behulpzaam. Zoals altijd een goed team. Complimenten!"

Nuclear Security Summit (NSS)
Coordinatie en Training Hosts & Hostesses

Als onderdeel van het Project Team van het Ministerie van Buitenlandse Zaken was Kronenburg verantwoordelijk voor het coördineren van de 220 hosts & hostesses, vrijwilligers van ministeries en de Hogere Hotelschool, tijdens de Nucleair Security Summit. Onze opdracht: Het schrijven van een hospitality masterplan. Werving & selectie, en het geven van verschillende trainingen aan het team. Indeling, planning, informatie en communicatie met betrekking tot de (individuele) taken. Het verzorgen van uniforme kleding. Coördinatie en aansturing op locatie.

Resultaat: vanaf een leeg vel papier is iets opgebouwd, dat de hele wereld is overgegaan, een zeer gemotiveerd en service minded Hospitality team, uniform in uitstraling, dat de Nederlandse gastvrijheid op zeer professionele wijze wist neer te zetten en een zeer tevreden opdrachtgever!

Inhuldigingsceremonie Koning Willem-Alexander
Placering genodigden

Kronenburg Promotie & Begeleiding heeft in opdracht van de Eerste Kamer der Staten Generaal met 55 medewerkers de ontvangst, begeleiding en placering van de 2.000 genodigden (leden van de Eerste en Tweede Kamer, de ministerraad, ministers van staat, vertegenwoordigers van regeringen/ambassadeurs en buitenlandse Koninklijke genodigden) ten behoeve van de Inhuldingsceremonie van de Koning in de Nieuwe Kerk te Amsterdam verzorgd. In aanloop naar 30 april stelde Kronenburg met zeer grote zorg een zeer professioneel team samen. Voorafgaand een de opdracht werd het team in sub teams geïnformeerd over de taken en voorbereid op de placering en persoonlijke begeleiding van de diverse genodigden. Zowel de accreditatie als logistiek speelde bij deze opdracht een belangrijke rol. Als dank voor onze bijdrage werd bij Koninklijk besluit de inhuldigingsmedaille toegekend aan het voltallig team. Een kroon op ons werk!